Nimittäin blogin kirjoitukseen. Aina se jää.

Viime yönä oli kuunpimennys ja kärsin shokkihetkiä, kun koira haukkui pimeään ja sen jälkeen ulkovalokin sammui yhtäkkiä. Olen kärsinyt kuukammosta koko pienen ikäni, kiitos erään pojan joka pelotteli minut hengiltä taivaankappaleiden kanssa, kun olin vaippaikäinen. En uskaltanut millään mennä nukkumaan ja kun lopulta uskalsin, kello oli jo liikaa.

Heräsin kirkkoon umpiväsyneenä, pahalla tuulella ja haluten kaikkea muuta paitsi mennä nauttimaan herramme Jeesuksen läsnäolosta. Sinne kuitenkin oli mentävä, istuin kolme tuntia kuuntelemassa puisevaa pakkosaarnaa - sinne kuulemma oli kaikkien mentävä - ja viisastuin sen verran, että kirkon krusifiksi on naapuripaikkakunnan taiteilijalta. Ei siellä olisi ollut mikään pakko olla vaikka niin väitettiin (eivät keränneet edes nimilistaa), olisin vallan mainiosti voinut mennä treenaamaan tokoa armaan puikkonokkani kanssa. Kotona olin jo aavistuksen paremmalla tuulella, mutta en ole kyllä oikein hehkunut koko päivänä.

Minulle valkenee koko ajan uusia, ihastuttavia tosiasioita riparista. Kuka tahtoo käydä tämän loppuun puolestani?
- meillä on reilusti yli kymmenen erilaista käyntiä, viisi kirkossa, viisi nuortenilloissa ja sitten ne loput jossakin muualla
- siellä on jotkut -tun ryhmäsaunat. En uskalla edes mennä koulun kanssa uimaan.
- oppilaat jaetaan ryhmiin ja olen ujo kuin hiiri tietyssä seurassa
- viiden päivän leirillä (+ 3 päivän lisäleirillä maaliskuun lopussa) on yhdeksän tunnin oppitunnit yhdeksästä kuuuteen
- maaliskuun lopun leiri sattuu sille ajalle, kun mulla on menkat. Joudun siis raahata mukaan kahta eri sorttia lääkkeitä + allergialääkkeet
- rippipappini erustaa eri uskontokuntaa kuin minä, lestadiolainen siis. Lisäksi se on keski-iän ylittänyt ja - anteeksi - rasvainen mies

Kuka haluu? Miksei käsiä nouse? Niin ja lisäyksenä, en usko satukirjaan nimeltä  Raamattu.

Lisäksi tappelin porukoiden kanssa siitä, miksei Nitan kasvattajalta voitaisi ottaa yhtä sen hienointa koiraa meille, kun se on myynnissä.

Huomenna paremmin?